2014-06-29

dagar som denna behövs antagligen

 foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se

Men ändå balanserar jag med mina känslor. Det har varit en extremt lågintensiv dag. Fast ändå viktig. Ett barn har haft migrän och behövt mig nära. Allt jag ville var att barnet skulle få slappna av och sova bort det onda lite grann. Tanken var ju inte att jag skulle somna och sova bort TIMMAR av denna söndag.
 
Tanken var inte den . Men det blev så och säkert var det så att det var precis vad jag behövde. Jag kvävde det dåliga samvetet för allt som inte blev gjort under en liten kort promenad på en skogsväg och tänkte på ett annat barn jag träffat. Ett barn som tyckte de svarta skogssniglarna såg ut som lakrits och stoppade dom i munnen. Jag undrar hur det barnet mår idag. Det var ett väldigt speciellt barn som lärde mig mycket. Så mycket. Mer än barnet någonsin kommer förstå. Sådant tänker jag på istället för att ha dåligt samvete för att jag sovit flera timmar bredvid min dotter denna söndagseftermiddag.
 
Ja så var det ju pionen på bilden också. Finaste gåvan från kära gäster som är så bedövande vacker ända in i stunden då den slutar vara en blomma... Vackrast.