2014-07-12

men det är så mycket mer än bara fotboll som spelar roll tror jag


 
VM-final i morgon. Jo men visst så är det ju. Fast det känns lite mindre spännande och angeläget i år på något sätt  tycker jag. Men jag ska ju kolla naturligtvis, del av fotbollsfamilj som jag är. Men med eller utan VM det är ändå mycket fotboll i huvudet  dagar som denna hemma hos Sundlings. Vare sig man vill eller inte.
 
Här hemma taggas det nämligen. Packas och laddas med hög musik. Stämningen är nästan på snudd till lite elektrisk emellanåt och det var länge sedan systrarna pratade så mycket med varann. Jag backar undan lite och låter dom vara så där stora som alldeles nyss kändes så avlägset. Jag ler i smyg.
 
Vi har en Gothiacup-vecka framför oss hela familjen. Tjejerna klär sig i blåsvarta matchställ och fajtas på plan. I olika lag så klart och ger mig och mannen en hel radda tider att passa och transporter att genomföra. Det blir på minuten vissa matcher att vi hinner förflytta oss, men det ska bli kul. Vi ska dock inte sova på luftmadrass i ett klassrum utan vi checkar in här några nätter. Hoppas vi hinner vara en liten stund på hotellet. Bara mannen och jag.